tatueringsfunderingar

7 idéer men det ska bara vara en återstående.
varenda en utav dessa betyder mycket för mig på olika sätt.

1. 'Tärningen är kastad' - betyder mycket men är mycket svår att förklara. Men liksom man hör ju nästan - tärningen är kastad - ingenting att förlora ungefär. Bara att tuta o köra för tärningen är redan kastad liksom. Kanske det går bra, kanske dåligt men gjort är gjort och det är så det är liksom.

2. 'Så länge jag andas hoppas jag' - ganska självklart vad den betyder. Lagom djup och stämmer bra in på mig på ett och annat sätt. Mycket personlig.

3. 'Kom ihåg' - minnen är en sak som jag värderar väldigt väldigt högt och det känns så givet att vilja tatuera in "memento". Dock så blir det väldigt kort vilket är jätte synd...?

4. 'Samma natt väntar oss alla' - vi är alla ett. Ungefär. Ni förstår? Inte sådär jätte personlig men känns ändå helt rätt eftersom att den har en mening för "alla" eller hur jag nu ska förklara, haha. Ett plus är också att meningen ser väldigt snygg ut på latin. Tycker ni inte? :D

5. 'Genom svårigheter mot stjärnorna' - Så personlig så jag tänker inte förklara så mycket. Men det är ju fint. Mot stjärnorna liksom. Betydelsen är ju helt enormt touching :')

6. 'Byt ut namnen och sagan handlar om dig' - En utav dom jag känner mest för men också en som jag har väldigt svårt att förklara. Men liksom någonting som någon annan har gjort behöver inte vara omöjligt för en själv. Eller det där lät dumt. Men jag hittar verkligen inga ord som kan förklara denna bra? Men meningen är ju bara sååå häftig. Minus att den nästan är för lång dock...

7. 'Från hjärtat' - eftersom att tatueringen kommer sitta nära hjärtat (under vänster bröst) så känns denna sååå rätt. Det jag gör och någonsin kommer att göra kommer från hjärtat och meningen ger även betydelse till mina nära och kära. Whooaaa.

Varenda en är ju så djupa så jag knappt kan förklara liksom men jag hoppas ni har ett litet hum om hur jag tänker.

MEN EN VIKTIG SAK MÅSTE JAG SÄGA:
Det här med en tatuering är ju en viktig sak. Den kommer liksom sitta på min kropp för alltid och jag kommer alltså utgå HELT ifrån vad JAG känner för till slut. Det är alltså inte någon röstning för det hade bara varit extremt puckat... Men det är kul o veta hur ni tycker och tänker utåt sätt, så om ni orkar får ni gärna förklara vilken ni tycker och sådär!
I'm curious.

Sen så kan jag även tillägga att textstilen inte riktigt kommer se ut så utan kommer att bli lite mer personligfierad av mina söta kineser! Dom är guld.
Hade tänkt att bästa Jessica Norin skulle få designa den först men hon bara klaga på att hon inte va nå duktig så... HAHA, sötis.

KOM IGEN NU VA, ytliga åsikter tack? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0